A színek nagy szerepet játszanak az életünkben, folyamatosan használjuk őket, van aki tudatosan, van aki tudatalanul.
A mindennapi életünkben vannak jó és rossz pillanatok, így van, hogy a ruhánk színét is ez alapján választjuk, hogy jobb kedvre derítsük magunkat, vagy megtartsuk a jó érzést magunknak.
Persze vannak olyan helyzetek, amik meg kívánják, hogy komolyabb sötétebb színt kell hordanunk.
A pozitív, jó színek használata meghatározó szempont sok mindenben.
Például: A saját életteredben is fontos, hogy milyen színekkel fested ki a lakásodat, milyen színek vannak a hangsúlyban hideg a meleggel, vagy csak egy szín dominál, egy meleg szín, ami mindig jó érzéssel tölt el, mikor belépsz az otthonodba.
Ha valakinek valami nem jól sikerül az adott napon, lehet pont a te pólód színe, vagy vidámsága adja neki a további lendületet.
A vállalkozásban is olyan színeket használunk ami figyelem felkeltő és pozitívan hat a célközönségre.
Így egy meghatározó pontja a vállalkozásnak, hiszen ezzel a színekkel fog bekerülni a vásárló tudatába.
Valószínűleg te is jobban emlékszel egy színre egy logóval kapcsolatban, mint magára a logóra, vagy a vállalkozás nevére.
Sok vállalkozás van amik a színekre épültek fel, sok fontos információt is megosztanak velünk.
Ha valaki kíváncsi, milyen szín az ő színe, ami neki jól áll, keress egy stílus tanácsadót, aki megmondja milyen színek állnak jól vagy ha a lakásába szeretne valamit akkor egy lakáskultúra magazint nézz meg. Na jó ilyet már biztos nem sokan olvasnak, hiszen az internet tele van ilyen hasonló oldalakkal.
Aki vállalkozást indít, nem biztos, hogy tudja milyen színeket kellene használnia online és offline módon, ami mind megjegyezhető és figyelem felkeltő a célközönsége számára.
Minden szakmának már kialakult egy szín skálája az online és offline térben.
Hogyan álljunk neki a szín meghatározásnak?
Hogyan váljon egységessé a vállalkozásunk szín kombinációja.
- Határozzuk meg milyen komoly a vállalkozásunk. (nem biztos, hogy cirkuszi tevékenységet folytatunk, hanem igenis komoly befektetői, vagy tanácsadási vállalkozásunk van)
- Melyik kategóriába sorolhatjuk, például: cukrász, szépségipar, természet, ipari… és még sorolhatnánk. Megosztanák veled egy linket, itt a legnagyobb márkák logóinak a színeit találod meg kategóriába sorolva. Ha nem tudod melyik színt kellene választanod, itt megnézheted. Hátha ad neked is egy támpontot. Kattints a linkre: https://seeklogo.com/
- Ha megvan a kategória, ott a kialakult színekből és azok mellék színeiből összetudjuk állítani az arculati színvilágunkat.
- A meghatározott színekben, pedig még mindig ott a következő variáció, hogy élénk legyen, vagy szolidabb, mattosabb szín
- Hideg, vagy meleg színekkel társítva illik össze, hiszen ha megnézzük az ősznek is vannak meleg barna színei, és hidegebb barna színei. Ahol ha ránézel, már érzed a hideg őszi fázós érzetett, vagy éppen a meleg őszi napsütést.
- Ott van még a színek sötét és világosabb formája is, ha 3 színben határozod meg a fő színeket, és nem akarsz ettől eltérni, mellékszíneknek használhatod ezek sötét és világosabb árnyalatait is.
Miután kitaláltad a helyes szín kombinációkat, de valahogy nem áll össze egységgé, ilyenkor lehet több szín variációt kell kipróbálni.
Valamint ne felejtsük el a fekete- fehér színt sem, lehet ezek adják meg a teljességet, vagy az ezekből összekevert szürke szín.
Fontos, hogy a fő színek mellett gondolkodjunk el mellékszínekben is, hiszen a fő színeket adhatjuk a logó és weboldalunknak.
Viszont egy kialakult arculatban, amivel kommunikálni szeretnél és megmutatni magad, nem kell csak azokat a fő színeket használnod, használj még legalább két-három színt és ezek fogják alkotni a te arculatodat. Ezek lesznek a stílusod meghatározói.
A mai marketing világban már tudatosan használják a színeket a vállalkozások. Mutatok pár példát, te is ismered a legnagyobb márkákat. Minden kategória meghatározó színeket használ.
Mivel a színekről nem lehet eleget beszélni, így egy további bejegyzésben folytatom. Ott arról is szó lesz, hogy a színek hogyan befolyásolják a vásárlói közösségeket.