A színek világában lévő kalauzolás folytatódik.

Folytassuk a színek használatát az arculat kialakításban.

 

 

Szinek világában való kalandozás folytatódik. Ha nem olvastad az első részt itt fogod megtalálni. Link:https://www.tyradesign.hu/2021/06/15/szinek-vilaga-tudtad-hogy/

Mint azt említettem, a színek nagy hatást gyakorolnak ránk a mindennapokban, igy nem csak az öltözködésben, lakásban lévő dekorációkban jelenítjük meg őket, hanem a vásárlási szokásainkban is, vagy a Social Media alkalmazásában. 

Fontos tudni mely színek, milyen stílust hoznak magukkal, így a következőkben felsorolom a színek néhány tulajdonságát, majd azt is leírom, milyen kategóriák, tevékenységi körökben vannak használatban, mivel érdemes elindulni színek keresésében. Persze nem kötelező ezt követni 😊, inkább iránymutatásnak gondolnám. 

Hogyan hatnak ránk a színek?  

Íme pár használatos szín: 

  • Piros: A legfeltűnőbb szín, mivel energikus, határozott, figyelem felkeltő tulajdonsága van. Általában a tiltásoknál alkalmazzák, például közlekedési lámpáknál.  Mivel sürgető hatása is van, így előszeretettel használják gyorséttermeknél. Itt a logóban, étlapon és a hirdető táblákon is megtalálható, hiszen étvágyat kelt bennünk.  
  • Sárgameleg szín, rögtön a napsütés, strand, fiatalság, vidámság és frissesség jut eszünkbe róla. Mivel fiatalos szín, így a fiatalokat célzó vállalkozásoknál jelenik meg elsősorban. Figyelem felkeltő hatása még a piros színt is felülírja, jobban megragad a memóriánkban, vásárlásra buzdít.  
  • NarancsA piros és sárga kevert színe, ez a színt szintén a figyelem megragadásra használják, hiszen meleg szín, pozitív érzelmeket hozz elő. Vásárlásra buzdít, játékboltoknál előszeretettel használják, de megjelenik az élelmiszer és élvezeti cikkek csomagolásán is.  
  • Kékez a szín a nyugodtság és békesség, biztonság színe. A kék színt a felhőtlen éggel, a tiszta vízzel hozzuk összefüggésbe, leginkább az egészség és életerő megőrzésében használatos, de az erő és a kitartás is megmutatkozik, hiszen a vízre gondolva ez juthat eszünkbe.  A világosabb tónusok a fiatalságot és lendületet, míg a sötétebb a nyugodtság és bölcsességet árasztják magukból. Jól kiegészíti a piros és sárga színt vagy az alábbi kettő a kéket. Sárga színnel párosítva jó kedvet sugároz, lendületbe hoz. Vannak cégek, amik a kék színű logó használatával igen sikeresek lettek, például a Twitter, a Dell, Linkedln.   
  • ZöldA természet színe, rögtön egy zöld füves terület juthat eszünkbe róla. A zöld szín nyugalmat áraszt magából, ugyanúgy, mint a kék, így a korházakban, patikákban, egészséggel kapcsolatos cégek, bioboltok alkalmazzák, logóikban, szórólapjukon, újságjaik lapjain. Sárga és kék illik hozzá legjobban. Más országokban a pénzintézetek is alkalmazzák, plusz ne feledkezzünk meg a szerencsét hozó lóheréről is, amit a lottózók használnak. (Plusz egy kis mesebeli asszociáció, itt megemlíthetjük az Írmanókat 😊 akik a szivárvány túloldalán tartják a pénzes bödönt ruházatukon megtalálható a zöld szín. 😊) 
  • LilaSzemély szerint kedvelem ezt a színt, minden szín összetételben. Segít a koncentrálásban, fájdalomcsillapító hatású, kreativitás fejlesztő. Híres parfümöknél is használják, hiszen “szexi” színnek számít abban a világban. Erőteljes szín, hideg és meleg színnel is lehet használni. Keverve a pirossal bordó színt kaphatunk, ami komorabb benyomást kelt. Márkában nem sokan használják, de az édesség kedvelőknek rögtön a Milka csoki és a lila tehén 😊 juthat eszükbe a lila szín hallatán. Vannak még lila színnel készült logók, ilyen a Benq, a Yahoo.  
  • Fekete: Semleges szín, minden színnel lehet párosítani. Elegáns és rideg, erőt, merevséget sugall. Fehérrel kombinálva klasszikus szín összeállítást kapunk, arannyal, ezüsttel pedig a luxus és gazdagság érzést kapjuk meg. Sok márka használja, és alapjában a logó készítésnél fontos szempont, hogy fekete és fehér alapon is jól mutasson az elkészült logónk.  
  • Fehér: Szintén egy semleges szín, ami minden színnel kiválóan működik. A fehér szín a tisztaságot és egészséget, ártatlanságot jelképezi. Arany színnel kombinálva elegáns hatást kelt, szívesen alkalmazzák esküvői meghívókon. Luxus cikkeknél ezüsttel kombinálva nagyon hatásos.   

Összefoglalva, nagyon nem mindegy milyen színt választunk a vállalkozás színének. Mennyire szeretnénk, hogy megragadja a figyelmet, legyen megjegyezhető, és segítsen az értékesítésben.   

Mely tevékenységi körökben használják, milyen érzések társulnak hozzá! 

Ha komolyan belevágunk az arculat kialakításába,  jó, ha van egy listánk arról, milyen vállalkozáshoz, melyik színt érdemes használni. 

Felsorolok néhány tevékenységi kört.

  • Ügyvédi irodák, hivatalok esetében érdemes a fekete, fehér, szürke, valamint kék színt kombinálni, hiszen komolyságot és biztonságot akarunk bele vinni. 
  • Éttermek esetén mindenképp ajánlatos a piros szín, mellé a fekete és fehér, sárga, narancs, italoknál még a zöld szín is megjelenik. Cél az étvágy felkeltés. 
  • Oktatásban bármilyen színt megjeleníthetünk. A lényeg, hogy a bizalom szín is jelen legyen.  
  • Autó, motor kereskedésben általában a fekete, fehér, szürke, kék, és piros szint alkalmazzák. Vásárlásra ösztönző és a biztonság megjelenítés a fontos szempont 
  • Szépségiparban inkább a nőies színt szeretik megjeleníteni, de megtalálható a fekete is kombinálva arany, ezüst, pink, púder színnel keverve. Itt is bármelyik színt alkalmazhatjuk akár a zöld és a kék színt is, hiszen ezek a biztonságot, természetességet eleganciát sugallják. 
  • Mérnöki precizitással foglalkozó cégek leginkább a kék és sárga árnyalatot használják, viszont itt is megjelenik a zöld szín is.  
  • Vendéglátó egységek, szállodák minden szín alkalmas a használatra, itt fontos azt behatárolni, hogy luxusként jelenítjük meg, vagy csak egyszerű a mi kis vendéglátó helyünk. Logónál esetleg még a helymeghatározást is belevehetjük, hogy tengerpart, víz közelében esetleg parkos területen foglal helyet.  
  • Ipar szektor komolyságot sugalló színek mellett a célcsoport is meghatározó lehet.  
  • Sport világban alapul vehetjük a biztonságot sugárzó kék, zöld színeket, de itt is lehet fő a célcsoport, hiszen a fiatalságot sugárzó sárga szín is lehet egy alap meghatározó szín.

      Mint ahogy már jeleztem ezt én csak iránymutatásnak gondolnám, amolyan mankónak.

      A te vállalkozásod színei olyanok leszenek amilyet te szeretnél, de jó, ha van egy kiinduló segítség.

      Akit grafikusodnak választasz az is ellát majd hasznos tanácsokkal, a színek használatával. 

      Fontosnak gondolom azt is leírni, hogy ha megtalálod a helyes színt akkor el kell gondolkodni melyik milyen árnyalatban, esetleg milyen tónusban erősebb, gyengébb színben szerepeljen.

      Mit szeretnél vele elérni, kit szeretnél vele megérinteni, mit sugall a kiválasztott szín a logódban, arculatodban? 

      Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket.  

      Remélem sikerült ezzel a bejegyzéssel további segítséget adnom neked.  

      Köszönöm, hogy elolvastad, ha kérdésed van írj nekem a tyra.rakovics@gmail.com email címre.