12 hasznos ötlet mire figyelj, mielőtt kiteszed a képeidet az ismert oldalakra.

 

Az online megjelenés elengedhetetlen formája a vizuális megjelenés, sőt most már kötelező képekkel, vagy videóval megjelenni a különböző platformokon.

Most divatba jött, hogy a kép élességét állítva, mondatokat, idézeteket, egyszerű szövegeket írunk rájuk. Vagy a különböző story-k, ahol akár mozgó kép és feliratot is adhatsz a képhez.

Hogyan válasszuk ki a megfelelő betű típust akár egy képre, mire kell mindenkép figyelni, hogy olvasható legyen egy bejegyzésed?

 

Összegyűjtöttem 12 ötletet, ami a saját megfigyelésemből jött, valamint elég sok blog is tartalmaz hasonló bejegyzéseket.

  • Betűtípus választásnál, figyelj az ékezetekre. -Magyar ékezetek nem találhatóak meg mindegyik betűtípusban, főleg az angol típusoknál.
  • Nézd meg ÁRVÍZTŰRŐ TÜKÖRFÚRÓGÉP kompatibilis -e a kiválasztott font. 🙂 (hogy miről is beszélek?- ha megnézed ebben az két szóban minden hosszú és rövid ékezet megjelenik. 🙂
  • Figyelned kell az olvashatóságra is, hiszen, ha kis és nem megfelelő vastagságú a szöveged, nem fogják látni akár story-ban, akár csak bejegyzésben mutatod meg. A képen látszik mire is szeretném felhívni a figyelmedet.
  • Sorok között lévő távolság is hasznos, ha túl közel vannak a sorok egymáshoz nem lehet elolvasni.
  • Párosítsd a betűtípusokat, írott, nyomtatott, talpas, talpatlan változat a legideálisabb. Például: a talpas mellé egy írott típus jó választás, vagy egy talpatlan.
  • Két írott típus viszont csak akkor hasznos szerintem, ha az egyik nagyon ki van emelve, akár vastagabb, vagy a méret által. Használj színes típusokat is.
  • Mindig egy nagyobb betű mérettel kezd, majd csökkentsd a méretet.
  • Tagold a mondatokat, legalább egy enter leütésével.
  • Ha tudod emeld ki a szövegben a hasznosabb részeket, itt lehet vastagabb, dölt, aláhúzással, de akár szinnel is kielmelheted.
  • Haszálj több betűtípust, de ne ess túlzásba, kettőnél többet nem érdemes használni. Viszont itt használhatodd a vékony és vastag típusokat, már ha van.
  • Használhatsz ikonokat, nyilakat, vagy bármilyen kis figyelem felkeltő ábrákat.
  • A story- ban lévő gif-ek használata nyagyon jó erre a megoldásra.

Ha még nincs Canva oldalad, ahol tudsz saját magadnak képeket szerkeszteni, minden platformra, akkor itt egy ajánlói link, kattints rá és regisztrálj.

Nagyon népszerű lett a Story mód a Facebook, az Instgram, és már a Linkdln-nen is.

Itt is érvényes a fent írt lista, hiszen sokan előbb a story-kat nézik meg és majd csak utána az oldaladat.

Figyelem felkeltés a lényeg, hogy a követőid megálljanak és megnézzék a posztjaidat. Sokan rögtön kiszúrják a hibákat, nem csak a helyesírásit, hanem azt is, hogy nem passzol az Ő betŰ a többi betűhöz.

 

Szóval a lényeg, mindig nézd át a posztokat, mielőtt kiküldöd. Ha tudsz előre dolgozni, legalább egyszer nézd át, mielőtt kimegy, lehet találsz még benne hibákat. 

Link amit erről írtam kis posztban, még úgy is volt benne elírási hiba, hogy többször elolvastam. 🙂

Facebook link: https://www.facebook.com/Tyradesign

Ha tetszett és hasznos a cikk, oszd meg az ismerőseidnek is, hátha Nekik is jól jön.

Köszönöm 🙂